11 September 2009

TWO BLUE - TVÅ BLÅ

Some cut off Agapanthus flowers in an old little ceramic bowl.
The bowl is Blå Eld, created in 1950, by Hertha Bengtson who worked at Rörstrand in Sweden.
Each Friday one or more photographs on a floral theme are posted.
You can find more participants in ‘Blooming Friday’ here.
Några avklippta Agapanthus blommor i en gammal liten skål.
Skålen är Blå Eld, skapad 1951, av Hertha Bengtson, som arbetade på Rörstrand.
En eller flera bilder på ett blommigt tema läggs upp varje fredag.
Här hittar du fler deltagare i ’Blommig Fredag’.

8 comments:

Katarina said...

Vackert arrangemang! Vi hade Blå eld i mitt barndomshem - jag önskar så att servisen hade funnits kvar!
Trevlig blommig fredag!
Katarina

Mia said...

Oj, är det sån agapantusen ser ut i närbild? Kände inte igen den för jag läste. Tycker dom är vackra, men ja får inte min att blomma.. dessvärre...

Maria Berg said...

Vad trevligt med blått i blått. Roligt att läsa lite om skålen också, som mig är skålar bara skålar och det är lite tråkigt, trevlig helg, MB

Vilt og vakkert said...

Heisann!


Den er bare cool- både blomsten og komposisjonen!

Angel.Pearls said...

Underbart enkelt! Å blått!! Ha en fin helg//Eva

AnnA said...

Åh, vilket fint arrangemang - enkelt men skönt i sin enkelhet!
Trevlig Helg!
hälsn
AnnA

Annika Christensen said...

Vad vackert!!
Roligt med lite historia kring den lilla skålen.
När jag var liten ville jag ha allt stort nu när jag är vuxen gillar jag allt som är litet!
Känner du igen det?
Ha det gott
Annika

Lillebeth said...

Först kunde jag inte förstå vad det var för blomma. Kände ju så väl igen den! Men så...bara i ett alldeles nytt och fint sammanhang.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...