7 April 2009

BLOMSTERAFFÄR - FLOWER SHOP




Det här är en trevlig liten blomsteraffär runt hörnan från Svenska Ambassaden i London. Den heter Tatiana's Garden och ligger på Crawford Street. Jag blir alltid lika glad när jag kör förbi och ser deras trevligt arrangerade blommor på trottoaren utanför affären.
This is a nice little flower shop around the corner from the Swedish Embassy in London. It is called Tatiana's Garden and is on Crawford Street. It always cheer me up when I drive past and see the way they arrange their flowers along the pavement outside the shop.


4 comments:

Njut i din trädgård said...

Blomsteraffären ser så trevlig ut! Älskar dem där gamla grönsakslådorna! Har ofta dem på mässor!

Anonymous said...

Visst är det lustigt, i London finns flera blomsterhandlare med bondskt romantiska uppsättningar med vackra krukor, trälådor m m, som denna du visar. Här ute på landet, där jag bor, finns inte en enda blomsterbutik! Var fö på svenska ambassaden häromdagen! Det är allt en liten svensk-kolloni i de kvarteren (med buitken "Totally Swedish", "Hästens", rastaurang och pub med (fast deär har jag inte varit).

Ninni said...

Vilken fin skyltning! Där skulle jag säkert också lockas att handla. Framförallt tulpanbuketterna som jag verkligen saknar här.
Kram Ninni

Emma Bond said...

I would love to have this flower shop near me! Although I would be bankrupt pretty quickly!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...